In Identiteit/ Vormgevingstips


Welke kleur past bij jouw bedrijf?

Vrijwel iedereen weet dat een eerste blik heel belangrijk is. Maar wist je dat van die blik tussen de 62% – 90% wordt beïnvloed door uitsluitend kleur? (bron: Institute for Color Research) Kleur beïnvloedt sterk ons gedrag in het dagelijks leven. Dus ook in bedrijfsleven. Dit betekent dat je goed moet nadenken over de eerste indruk die jouw bedrijfskleur op je potentiële klant maakt.

Rood spoort je aan om te gaan eten en zwart staat voor kracht
Kleur gaat verder dan alleen jouw persoonlijke smaak. Kleuren roepen associaties op en hebben een betekenis. Voor een deel is die betekenis universeel. Rood bijvoorbeeld is de kleur van de liefde, hartstocht en gevaar. Daarnaast functioneert hij ook als stimulans voor je spijsvertering en hongergevoel. Kijk maar eens naar de verschillende eetgelegenheden die rood als basiskleur hebben. Zwart is de kleur van rouw maar ook van elegantie en kracht zoals het klassieke logo van Christian Dior. Onlangs heb ik een nieuwe logo voor Sandra4business (een bedrijf dat administratieve en boekhoudkundige werkzaamheden van bedrijven verzorgt) mogen ontwerpen http://sylontwerpt.nl/s4b. Dit weer in goede samenwerking met full service internet communicatiebureau https://wecomm.nl. Sandra is een stoere vrouw die haar mannetje staat. Daarom heb ik haar logo voornamelijk zwart gemaakt maar ik heb daar ook wat roze aan toegevoegd. Deze staat voor vrouwelijkheid, bescheidenheid en van raakbaar zijn. Precies hoe Sandra is. Welke kleur heeft jouw logo? En weet jij of de betekenis daarvan ook echt bij jouw bedrijf past? Stuur mij een berichtje dan vertel ik je er graag meer over.

No Comments

Leave a Reply

Call Now Button